آینده مال های تجاری

از بين رفتن مشاغل محلي بزرگ‌ترين اتفاقي است كه كارشناسان آن را آخرالزمان خرده‌فروشي مي‌نامند. از سال ۲۰۰۲، فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ۲۵ درصد از مشاغل خود، معادل ۴۴۸ هزار شغل، را از دست داده‌اند و در عين حال، تعداد تعطيلي فروشگاه‌ها در امسال، از بدترين آمار تعطيلي فروشگاه‌ها در زمان ركود بزرگ در سال ۱۹۲۹ نيز پيشي گرفته است. در اين بين، رشد خرده‌فروشي‌هاي آنلاين نتوانسته اين زيان‌ها را جبران كند و بخش تجارت الكترونيك ظرف ۱۵ سال گذشته، تنها ۱۷۸ هزار شغل به تعداد مشاغل افزوده است. بخشي از اين مشاغل در مراكز بزرگ توزيع شركت «آمازون» ايجاد شده است كه در سرتاسر امریکا باز مي‌شوند و مكانشان خيلي از محل مال‌هايي كه به بسته‌شدنشان كمك كرده‌اند، دور نيست. يكي از آنها در پنسيلوانيا، در ۷۲ كيلومتري مال «اسكويل‌كيل» واقع شده است.
مثل هر رونقي، رونق مال‌ها نيز نمي‌توانست براي هميشه باقي بماند. كاهش رونق در اواسط دهه ۲۰۰۰ به‌آهستگي شروع شد. افزايش خريد آنلاين و ركورد بزرگ مالي باعث كاهش فروش كالا و غذا در خرده‌فروشي‌هاي بلندآوازه‌اي مثل «جي‌سي‌پنسي» و «ميسيز» شد كه بسياري از مال‌هاي امریکا را در مالكيت خود داشتند. بين سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، رفتن به مال‌ها در ايام تعطيلات كه شلوغ‌ترين ايام خريد سال به شمار مي‌رود، تا ۵۰ درصد كاهش خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید